Te dwa weekendy będą należeć do powieściopisarzy, ponieważ to właśnie o przepisie na dobrą fabułę opowiedzą podczas kursu storytellingowego Jakub Żulczyk i Łukasz Orbitowski. Prowadzący pokażą ci, jak stworzyć pełnokrwistą opowieść; narrację, od której nie będzie można się oderwać. Zanim to zrobisz, musisz jednak wiedzieć: po co chcesz ją opowiedzieć?
Żulczyk mówi: nie obchodzą mnie zasady formalne, to czy punkt kulminacyjny następuje w 2/3 powieści i czy na stronie 153 jest zwrot akcji. Liczy się tylko historia. To, kim jest bohater główny, kim są drugoplanowi i jakie są między nimi relacje. Jak te relacje się zmieniają i co z tego wynika. Czy bohater dostaje na końcu to, czego chciał, czy autor mu tego nie da – i jakie są konsekwencje dla historii? Liczy się jeszcze to, gdzie wszystko się dzieje, w jakim świecie i jak ten świat wpływa na bohatera.
Nasi prowadzący pokażą ci jak stworzyć krwistą opowieść, nasączoną esencją narrację, od której nie można się oderwać. Zanim to zrobisz, musisz jednak wiedzieć kilka rzeczy – m.in. po co chcesz ją opowiedzieć? – i poznać tajniki warsztatowe.
W ramach dwóch intensywnych weekendów pisarskich czeka cię seria praktycznych ćwiczeń opartych na budowaniu trzech najważniejszych elementów opowieści: bohatera, fabuły i świata przedstawionego.
Podczas pierwszego weekendu będziemy wspólnie wymyślać zamknięte historie. Będziemy także ćwiczyć w grupach i parach, dzięki czemu dowiesz się od razu, co o Twojej historii myślą potencjalni czytelnicy. Dowiesz się, jak stworzyć bohatera, jak nad nim pracować i jak wprowadzić go w relacje z pozostałymi bohaterami.
Pomiędzy zajęciami i podczas drugiego weekendu będziesz mógł w praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę. Wraz z Łukaszem Orbitowskim będziecie pracować na przygotowanych przez was konspektach nowych historii – powieści lub opowiadań. Dowiecie się także, jak skonstruować dobre dialogi, które nie nudzą, pojedyncze sceny, które składałyby się na spójną całość, oraz opisy, dzięki którym Twój czytelnik poczuje się tak, jakby stał obok bohaterów.
Na warsztat koniecznie przyjdź z pomysłem na historię. Nie musi być gotowy, dopracujesz go w sobotę pod okiem pisarza, podczas konkretnych ćwiczeń, w których od razu wdrożysz jego wskazówki. Wystarczy akapit, dwa. Nie planuj, co z tego będzie, czy to pomysł do scenariusza, powieści, opowiadania. Przyjdź z pomysłem i daj się poprowadzić!